V některých menších firmách mohou mít lidé tendenci obstarávat většinu kancelářské práce sami, a totéž se týká i úklidu. Věnují úklidovým činnostem jistý čas v pracovní době, anebo si ji protáhnou, což bývá zvykem například u rodinných firem. Ne vždy je ale úklid tímto způsobem efektivní, a ne vždy to má pozitivní dopad i na samotné zaměstnance.
Práce versus soukromí – když zasahuje práce do rodinného a soukromého života, není to v pořádku. Samozřejmě něco jiného je přijít z práce domů a pochlubit se manželce či družce, co jsem dnes zvládl, nebo naopak nezvládl, takže se z toho vyvodí nějaký závěr a situace se pak napraví nebo se oslaví, a zcela odlišný modus panuje tam, kde se práce prolíná do soukromí tak, že si práci bereme domů, zůstáváme v zaměstnání od rána do večera, a přistihujeme se, že jsme jakýmisi workoholiky. Nepřehánějte to ani s prací, ani s úklidem a důvěřujte raději profesionálům, kteří provedou úklid precizně a hlavně v poklidu.
Dnes to odbydeme – toto je typické v situacích, kdy sice vše zvládáme svépomocí, ale už nám nezbývají síly nebo nálada, a tak se úklid proste odbyde. Anebo se odsune na někdy jindy, což je v podstatě totéž. Pokud vás pak navštíví obchodní partner nebo kdokoli jiný, na němž vám záleží, bude nepořádek na pracovišti špatnou vizitkou.
Nemáme na to čas – snaha ušetřit za každou cenu a navíc přestat uklízet kanceláře či provozovny jen proto, že na to nemám čas, je vůbec tou nejhorší vizitkou vaší společnosti i životního stylu. Úklid kanceláří v Praze 1 by měl být součástí pracovní kultury a měl by vytvořit z vašeho pracoviště zázemí přehledné, útulné a čisté. Být zaměstnán ve firmě, kde úklidové prostředky stojí v koutě, jsou omotány pavučinami, nikdo na ně nesáhne a podlaha neviděla hadr dobrého půl roku, také někdy bývá důvodem k rozvázání pracovního poměru.